دست ساز فروشگاه اینترنتی ثبت آگهی فروش اینترنتی صنایع دستی
دست ساز فروشگاه اینترنتی ثبت آگهی فروش اینترنتی صنایع دستی

چگونه کارهای هنری خود را بفروشیم؟

چگونه کارهای هنری خود را بفروشیم؟

چگونه محصولات و آثار هنری خود را به فروش برسانم؟

چگونه آثار هنری من دیده شوند؟

در واقع فروش هنر آسان نیست چه از طریق یک  گالری، چه ازطریق یک پلتفرم آنلاین و چه خارج از استودیوی شخصی.در این مطلب قصد داریم تا با ارائه ی راهکارهای مفید به شما هنرمندان عزیز کمک کنیم تا بتوانید هنر و آثارتان را در معرض دید قرار داده و آن ها را به فروش برسانید.

برای محصولات خود بازاریابی کنید

یکی از سوالاتی که بسیاری از هنرمندان و خالقان اثار هنری از خود می پرسند این است: چگونه می توانم افراد را متوجه هنر خود کنم ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اولین قدم در جلب توجه افراد به هنر شما این است که به آن ها اطلاع دهید که کارهایی برای دیدن وجود دارد.با روش های زیر هنر خود را در معرض دید قرار داده و افراد را متوجه هنر منحصر به فرد خود کنید.

. خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

. آثار هنری خود را در نمایشگاه های هنری به نمایش بگذارید

. همکاری با خرده فروشان

. برای کار خود سایت راه بیندازید

. فروش آثار خود در سایت های خرید و فروش

خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

این روزها، واضح ترین راه برای آگاه سازی مردم از هنرخود، تبلیغ آثار و محصولات خود در رسانه های اجتماعی است.استفاده ازاین روش رایگان و تشخیص آن  بسیار آسان می باشد و می تواند بلافاصله کارشما را در دید مردم قرار داده و آن ها را متوجه هنر شما سازد. بنابراین  در اولین فرصت برای محصولات و آثارخود در شبکه های اجتماعی صفحه ای ساخته و شروع به معرفی هنر و کسب و کار هنری خود کنید.دقت داشته باشید که برای دیده شدن بیشتر، باید وقت و انرژی زیادی صرف کار خود در شبکه های اجتماعی کنید.یک نکته ی مهم در خصوص فعالیت در شبکه های اجتماعی کیفیت و خلاقانه بودن عکس های شماست.برای آشنا سازی بیشتر کاربران با صفحه و محصولات شما، بهتر است با استفاده از یک دوربین حرفه ای و روشی خلاقانه از آثار خود عکس گرفته و آن را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.بهترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک و توییتر می باشند.

نمایشگاه های هنری

نمایشگاه های هنری نیز مانند شبکه های اجتماعی به فروش محصولات شما کمک می کنند.در این نمایشگاه ها خریداران می توانند  به طور حضوری غرفه و آثار هنری شما را ببینند. بهتر است در این نمایشگاه ها از بهترین آثار هنری خود استفاده کنید تا خریداران را تحت تاثیر قرار دهید. برای تاثیر و توجه بیشتر خریداران می توانید غرفه ی خود را زیبا کنید.

همکاری با فروشندگان

یکی دیگر از راه های فروش هنر، همکاری با خرده فروشانی است که آثار شما را در مغازه های خود به فروش می رسانند.یکی از روش های موثر در فروش محصول از طریق خرده فروشان، عمده فروشی است.عمده فروشی یعنی فروشنده آثار شما را پیش خرید کرده و سپس قیمت آن را برای عموم تعیین می کند حال فروشنده نیز مالک محصولات است و با انگیزه ی بیشتری آثار را به فروش می رساند.

هنگامی که فروشنده هنر شما را با موفقیت بسیاری به فروش می رساند می توانید با آن ها رابطه ی مداوم برقرار کرده و درآمد ثابتی را به ارمغان آورید.

محصولات خود را در وب سایت قرار دهید

یکی دیگر از کارهای بسیار مهم در راستای دیده شدن و در نتیجه فروش محصولات هنری شما،راه اندازی یک وب سایت می باشد. می توانید برای فروش  آثارخود یک وبسایت ساخته و در آن جا فعالیت داشته باشید و به صورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط بوده و محصولتان را به فروش برسانید.

محصولات خود را در سایت های دیگر به فروش برسانید

باید این نکته را در نظر بگیرید که ساخت یک وبسایت شاید آسان به نظر برسد اما برای دیده شدن وبسایت و قرار دادن آن در صفحه ی نتایج جست و جوی گوگل باید کارهای اصولی و قوانین بسیاری را رعایت کرد.اگر کمی با سئو آشنا باشید متوجه می شوید که برای رساندن وب سایت خود به رتبه ی 1 الی 3 گوگل باید انژی و تایم بسیاری را صرف کنید، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما همکاری با یک سایت در جهت معرفی کار شماست.یعنی شما با سایت هایی که کسب و کار فروش اینترنتی محصولات هنری را دارند همکاری کنید درست مانند سایت دست ساز.این سایت ها محصولات شما را به راحتی در سایت قرار داده و با سئو کردن سایت موجب دیده شدن بیشترمحصولات شما و در نتیجه فروش بیشتر برای شما می شوند.

پس از اینکه مراحل بالا را انجام دادید و کسب و کار خود را شروع کردید وارد مرحله ی بعدی یعنی  مرحله ی قیمت گذاری می شوید. این مرحله برای فروش شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

نحوه قیمت گذاری محصولات هنری

ابتدا آثارتان را ارزان نگه دارید

به عنوان یک قاعده ی کلی برای فروش به عنوان یک هنرمند نوظهور، آثار و محصولات هنری خود را در فروشگاه های آنلاین ارزان نگه دارید. مردم تمایل بیشتری برای خرید یک اثر هنری با قیمت مناسب دارند خصوصا اگر شما را ندیده باشند و شما را نشناسند.

با گذشت زمان و شناخته شدن بیشتر آثارتان، حال باید به آرامی قیمت آثار خود را افزایش دهید.

برای فروش بیشتر حتما تخفیف بگذارید.با گذشت زمان و افزایش قیمت آثار هر از گاهی برای محصولات و آثار هنری خود تخفیف بگذارید.

با استاد و مشاوران هنری مشورت کنید

برای قیمت گذاری می توانید با دوستانتان و یا مشاوران هنری مشورت کنید و یا از استادان خود راهنمایی بگیرید.

مقایسه خود با رقیبان

یکی دیگر از راه های مناسب برای درک نحوه قیمت گذاری محصولتان این است که به طور مستقیم در رابطه با محصولات و آثار هنری هنرمندانی که در سطح شما بوده و قابل مقایسه با شما هستند تحقیق کنید.می توانید این کار را با مرور آثارشان در وب سایتشان یا وب سایت های دیگر انجام دهید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *